Handelsbetingelser
Vilkår, betingelser og datapolitik
Femifemme v. Tanday ApS
cvr: 42696765
Birkeparken 6. 1, 1.
2970 Hørsholm (Kun kontor & lager)
E-mail kundeservice@femifemme.dk
Betaling
På www.femifemme.dk kan der betales med: Visa, MasterCard, Maestro Card, Visa Electron Apple pay, G-pay, og Mobile Pay.
Levering
Ved køb på www.femifemme.dk er der gratis levering til valgfrit udleveringssted for alle køb over 499kr. i Danmark og til Sverige ved køb over 999kr.
Leveringstiden bestræber vi os på 1-2 dage (GLS/PostNord) 2-4 dage med Dao. Vi bestræber os ligeledes på at alle ordre placeret hver dag inden klokken 13:00, sendes samme dag dog senest dagen efter ordren er lagt med mindre andet er angivet på webshoppen (ved ferier og lign).
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har hos Femifemme 14 dages returret, når du handler på femifemme.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14dage efter den dag du modtager din varer eller at disse afhentes på posthus/pakkeboks. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb, eller varen skal være os i hænde på 14 dagen. Fortrydelsesfristen udløber 14dage fra den dag, du har modtaget din varer. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@femifemme.dk
Nægtelse
Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på Posthuset/pakkeboks, vil der blive opkrævet et ekspeditions beløb på det beløb svarende til portoen retur til Femifemme. Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav, med frimærke eller uden omdeling, pakkerne kan ikke afleveres på vores adresse, da der alene er kontor.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsfragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Ønsker du en anden størrelsen, sender du os en mail hvor du angiver ordre nr. samt størrelsen du ønsker. Husk at vedlæg ordre nr. i din pakke.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen (sammen med din valgte retur fragtmand, for varen fra tidspunktet for varens levering til dig, til varen er returneret til Femifemme) Har du benyttet vores pakkelabel, skal du kunne bevise at pakken er indleveret, derfor anbefaler vi at du altid får en kvittering fra hvor du har indleveret pakken som du kan fremvise til os, hvis pakken bliver væk. Vi har send dig en ordre med med et link returlabel, og ved benyttelse af denne er dit tøj forsikret ved returnering igennem Femifemmes fragt
aftale. Gratis ombytning gælder kun IKKE nedsatte varer og kan kun foretages 1 gang pr. ordre. Sendes ombytning retur inden 14 dage fra oprindelig første ordre) vil alle fragtomkostninger blive fratrukket returneringen.
Man må gerne benytte egen fragt aftale for at sende retur til Femifemme. Vi afhenter dog ikke pakker i pakkebokse/posthus, så det skal være med omdeling.
Er der en fejl med produktet, eller er der fremsendt en forkert varer, skal du blot benytte returportalen via linket. Send os en mail INDEN du sender produktet retur på kundeservice@femifemme.dk
Giv os besked på kundeservice@femifemme.dkved returnering pga. fejl på produktet eller mangelfuld/forkert varer fremsendt INDEN varen sendes retur til Femifemme.
Forkert påført adresse ved ordre, uafhentet pakke retur til Femifemme
Har du påført forkert adresse på ordren, forkert telefon nr. eller email og Femifemme får pakken retur, så kontakter vi dig. Ønsker du ikke varen leveret igen, trækkes der 59kr beløb for returfragt + administrationsgebyr på 25 kr..
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt (emballagen må ikke være brudt, børste og lign må ikke være afprøvet i hår og lign.), hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi som Femifemme fastsætter.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb med pengene retur, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder gratis), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen og varen er modtaget.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion f.eks. Dankort(bank konto). Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Femifemme, Birkeparken 6. 1, 1. 2970 Hørsholm.
Vi bestræber os altid på at behandle alle returpakker senest 7 hverdage efter vi har modtaget pakken fra dig (med mindre der er ferie, i så fald vil det fremgå tydeligt på vores webshop). Fra vi behandler din returordre og du har en bekræftelse pr. mail med dit tilgodehavende, til du har dine penge på din konto jan der går 1-7 bankdage (oftest dog kun 1-3 dage)
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.femifemme.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, fejlbrugt eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal fremsendes et billede af fejlen til kundeservice@femifemme.dk hvorefter vores kundeservice vurderer fejlen og evt. kreditering straks. Varen skal først fremsendes EFTER kundeservice har bedt om dette.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Femifemme v. tanday ApS
Birkeparken 6. 1, 1.2970 Hørsholm
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse ordre nr., hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav eller som skal afhentes i pakkeboks/posthus.
Tilmelding til nyhedsbrev gælder 1 rabatkupon pr. person. dvs. man må IKKE bruge flere mailadresse og derved genbruge rabatten flere gange – vi ser os ret til at annullere ordren hvis dette er misbrugt.
Rabatkuponer der er benyttet kan ikke ombyttes til kontanter ved returnering og som udgangspunkt bliver der ikke udstedt ny rabatkupon ved returnering af varer.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på Femifemme behandles af Femifemme og eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med gældende dansk ret. Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling herunder Navn, Adresse, Telefon nr. e-mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet fortroligt.
I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i fem år. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil din e-mail-adresse blive brugt i forbindelse med vores markedsføring, du via din tilmelding har givet samtykke til. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke afmeld i mailen.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.femifemme.dk er den administrerende direktør. Som registreret hos femifemme har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og GPDR og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Femifemme via e-mail kundeservice@Femifemme.dk
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Femifemme pr. mail kundeservice@femifemme.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07 August 2023